در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) بیان شد:
اسلام سکولار می گوید: ما در این کشور معصوم(ع) نداریم پس حق داریم تمام افراد را نقد کنیم و اگر امام زمان(عج) هم بیایند ایشان را می توان نقد کرد و می گویند: پیامبر اکرم(ص) اجازه نقد داده است.
چهارشنبه17بهمن
نشست سیاسی با موضوع، دستاوردهای انقلاب و اهمیت روشنگری با سخنرانی جناب آقای غلامعلی کریمی، استاد دانشگاه و هادی سیاسی در استان در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)یزدانشهر برگزار گردید.
استاد دانشگاه و هادی سیاسی در بین طلاب گفت: با توجه به تقارن ایام فاطمیه با 40 سالگی انقلاب فرصتی ایجاد شده تا به سراغ برخی مبانی برویم. چون طبیعت و ذات ایستادگی در جبهه حق، وجود برخی مشکلات بر سر راه است. اصلاً اگر این مشکلات وجود نداشت ما در حقانیت خود شک می کردیم. در قرآن کریم آمده است: و کذالک جعلنا لکل نبیاً عدوالشیاطین الانس والجن… در عرصه های فرهنگی و نظامی و… به هر جایی که رسیدیم سبب ساز آن نیروهای انقلابی بودند.
وی ادامه داد: پیامبر عظیم الشان اسلام الگو و اسوه بودنش تمام دین است حالا گاهی اوقات فکر می کنیم لقد کان اسوه حسنه یک امر استحبابی است در صورتیکه یک ضرورت و یک وجوب و تمام دین است. هر کس که به خدا و روز قیامت مومن باشد باید اسوه حسنه او پیامبراکرم(ص) باشد.
غلامعلی کریمی اظهار داشت: برخی از افراد به اسلام سکولار، اسلام سنی، آمریکایی و شیعه انگلیسی اعتقاد دارند. اسلام سکولار می گوید: ما در این کشور معصوم(ع) نداریم پس حق داریم تمام افراد را نقد کنیم و اگر امام زمان(عج) هم بیایند ایشان را می توان نقد کرد و می گویند: پیامبر اکرم(ص) اجازه نقد داده است. اصلاً کلمه نقد معصوم(ع) در پرونده شیعه وجود ندارد. اگر اجازه نقد داده شود این می شود اسلام سقیفه و انتهایش به بنی عباس، بنی امیه و اسلام آمریکایی منتهی می شود.
وی تصریح کرد: سکولاریسم، یعنی جدایی دین از دنیا (سیاست، اقتصاد و…) سکولاریسم یعنی زدودن رنگ دین از تمامی زوایای زندگی. به دین ربطی ندارد که در اقتصاد دنیا دخالت کند منتهی چون تجلی اش در سیاست است می گویند جدایی دین از سیاست.
استاد دانشگاه و هادی سیاسی افزود: این چهل سال انقلاب به ما نشان داد که هر جا به دین پایبند بودیم پیروز شدیم. حضرت آیت الله خامنه ای(حفظه الله) در آستانه انتخابات در حرم امام رضا(ع) فرمودند: اولین ویزگی انتخاب شونده و کار گزار این است که متدین، مومن و انقلابی باشد. اگر کسی مومن باشد اختلاس نمی کند، حق الناس نمی کند، دروغ نمی گوید، فریب نمی دهد. این رذیله ها، تمام به ضعف اعتقادی بر می گردد.
وی گفت: وقتی امام زمان(عج) ظهور کند با کسی تعارف نمی کند تمام کاخ ها را نابود می کند و هر کسی را که در جبهه مقابل قرار گرفته را گلوله باران می کند حتی اگر سید حسینی باشد. بخش قابل توجهی از مشکلات کشور ما از مدیریت غیر انقلابی است.
کریمی ادامه داد: شهید احمد کاظمی مقید بودند که رزمنده باید حتما با طهارت باشد. اولین کامیونی که وارد مقر می شد اسباب طهارت(سرویس های پیش ساخته حمام و مسجد) را در منطقه بر پا می کردند. این دو همزمان با هم بودند. ما شهید احمد کاطمی را ابتدا یک خدمتگزار خیمه امام حسین(ع) می دیدیم بعد یک فرمانده.
وی افزود: چند تا از سخنرانی های حضرت امام(ره) را مطالعه کنید و خطبه صدیقه کبری حضرت زهرا(س) در مسجد نبوی را هم بخوانید. می بینید دقیقاً زمانه همان زمانه و خطر همان خطر است. حضرت زهرا(س) برای خطر سیطره ولایت طاغوت، در صقیفه به میدان آمد و حضرت امام(ره) نیز همین خطر را احساس کرد و وارد میدان شد. علت به وجود آمدن سقیفه ضعف بنیان های دینی برخی افراد بود.
استاد دانشگاه و هادی سیاسی اظهار داشت: ولایت یک سیر صعودی دارد، ولایت الله، ولایت رسول الله(ص)، ولایت معصومین و ولایت امام زمان(عج) و در نبود ایشان، ولایت فقیه. حضرت زهرا(س) ایستاد تا طاغوت بر جای نماند. حرکت امام(ره) در امتداد حرکت حضرت زهرا(س) و معصومین(ع) و در امتداد حرکت رسول الله(ص) و حرکت نبوت است.
وی ادامه داد: اگر حضرت زهرا(س) سکوت می کرد و در مقابل جریان نفوذ چیزی نمی گفت و در خانه می نشست کسی با او کاری نداشت چه بسا برای او حقوقی از فدک هم مقرر می کردند اما از دین چیزی باقی نمی ماند و خداوند در روز قیامت ایشان را مواخذه می کرد. اما ایشان حجت خداوند هستند و هرگز این را انجام نمی دهد.
کریمی تصریح کرد:پیروزی انقلاب اسلامی باعث تسلی قلب حضرت فاطمه الزهرا(س) هم می شود. پشتوانه قرآنی این سخن، آیه 54 سوره مائده ( یا ایها الذین آمنوا من یرتد منکم عن دینه…) می باشد. ما می خواهیم به دولت کریمه امام زمان(عج) برسیم امام(ره) بدون تقیه فریاد زدند ما می خواهیم در این مسیر برویم و وبا ولایت ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای پیرو راه امام زمان(عج) باشیم…