فرهنگ لایک کردن که به نوعی تائید یک موضوع هم محسوب می شود، به عادت های رفتاری ما اضافه شده و این عملکرد، برای برخی از افراد به بستری برای رقابت تبدیل شده که به دنبال جمع آوری تعداد بیشتری از لایک ها هستند و اینجاست که هدف، بسیار مهمتر از هرچیز دیگری است.
شبکه اجتماعی
جامعه امروز در وضعیتی قرار گرفته که فراگیری اینترنت و فناوری های جدید ارتباطی و اطلاعاتی، بستری برای ایجاد فضای مجازی در کنار جهان واقعی فراهم کرده است که این امر معادلات ارتباطات سنتی، تولید، انتقال و نحوه مصرف اطلاعات را به نوعی برهم زده و موجب تغییراتی در آن شده است.
اما آنجایی که به عنوان واقعیت مجازی یکپارچه، با آن روبرو هستیم، فضایی است که دارای خصلت بی مکانی است. وضعیتی که فرا زمان بودن، قابل دسترس بودن همزمان برای عده زیادی از افراد، و برخورداری از فضاهای فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی، سیاسی و نیز آزادی های جدیدی برخوردار است.
صفحات: 1· 2