در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)یزدانشهر بیان شد:
خداوند حضرت زهرا سلام الله را درحدیث کساء محور قرارداده است و می فرماید: «هم فاطمة وابوها وبعلها وبنوها» این خیلی جای کار دارد که محور فاطمه(س) قرار گرفته است.
چهارشنبه 15اسفند1397
نشست اخلاقی با سخنرانی حضرت حجت الاسلام مصطفی ناطق، رئیس هیات امنا مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)یزدانشهر و استاد اخلاق در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)برگزار گردید.
استاد اخلاق در بین طلاب گفت: تعبیری که قرآن درباره حضرت زهرا(س) به کار برده است، کوثر است. درباره هیچکس کوثر بکار نرفته است. کوثر از(کثر) گرفته شده است یعنی خیر کثیر، فاطمه الزهرا خیر کثیر است. از امام صادق علیه السلام سوال شد: خداوند درمورد حضرت مریم (س) می فرماید: «واصطفاک علی نساء العالمین» پس جایگاه حضرت زهرا (س) کجاست؟ ایشان فرمودند: حضرت مریم(س) بر زنان زمان خودشان برتری داشت و حضرت زهرا(س) برتمام زنان عالم از اول تا آخر برتری دارد.
وی ادامه داد: فردای قیامت که گنهکاران را به جهنم می برند در بین آنان بعضی مومنان گنهکار هستند و روی پیشانی آنها نوشته مومن گنهکار، آنان را به سمت جهنم می برند حضرت زهرا(س) در بین راه می ایستد، عرض می کند خداوندا؛ به من وعده داده ای که شیعیان من و شیعیان فرزندان مرا ببخشی. خداوند اجازه شفاعت به او می دهد و خداوند شفاعت او را می پذیرد و می فرماید: این کار را نکردم به جز آن که مقام تو را به جهانیان نشان دهم.
حجت الاسلام مصطفی ناطق افزود: ایام میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها مدینه بودیم هتل ما غرب مسجدالنبی بود، بقیع شرق مسجدالنبی است. باید از جلوی مسجدالنبی عبور می کردیم تا به بقیع برسیم. وقتی از بقیع بیرون آمدم و به مسجدالنبی رسیدم به دلم برات شد که از مسجدالنبی به بقیع بروم. سمت شرقی بقیع، سه در دارد. - باب بقیع- باب جبرییل و -باب النساء.
وی تصریح کرد: در مورد باب جبرییل، هرگاه جبرییل می خواست به پیامبر صلی الله علیه وآله وارد شود از این در وارد می شود این سه در از شرق به مسجدالنبی منتهی می شود. با خودگفتم امروز از باب جبراییل بروم. آنجا چشمم به کتیبه ای که بالای سرم بود، افتاد. آیه قرآنی که با طلا نوشته شده است به چشم می خورد. بعد از خواندن آیه 20دقیقه ایستادم و اشک ریختم و با خودگفتم: مادر، فاطمه زهرا، عجب عیدی بزرگی به من امروز دادی.
استاد اخلاق اظهار داشت: آن آیه 4سوره تحریم بود که در آن آمده بود: و زمانى كه رسول خدا (ص) سرى از اسرار خود را نزد بعضى از همسرانش افشا كرد، و به وى سفارش فرمود كه اين مطلب را به كسى نگويد، همين كه همسرش آن سر را بر خلاف دستور آن جناب به ديگرى گفت و قسمتى از سر آن جناب را فاش نموده، رسول خدا (ص) جريان را به عنوان اعتراض به خود او خبر داد، آن زن پرسيد: چه كسى به تو خبر داد كه من اين كار را كردهام و سر تو را فاش ساختهام؟ رسول خدا (ص) فرمود خداى عليم و خبير به من خبر داد، و او خدايى است كه عالم به سر و علانيه و با خبر از سرائر و اسرار است.
وی گفت: تمامى روايات اتفاق برا این دارند که منظور از آن دو زن، حفصه و عايشه دو همسر رسول خدا (ص) هستند. شاهد ما هم همین آیه است. این همان آیه ای بود که با طلا بر در باب جیراییل نوشته شده بود. همین وهابی های سلفی ضدولایت این آیه را نوشته بودند دراین آیه می فرماید: اگر توبه نکنید با4 نفر روبرو می شوید: -خداوند –جبرییل - صالح المومنین و ملائکه. شیعه و سنی می گویند: منظور از «صالح المومنین» حضرت علی علیه السلام است. «صالح المومنین» وسط بین خدا جبرییل و ملائکه است آن وقت می گویند چرا نام حضرت علی علیه السلام در قرآن نیامده است…