آموزش های مختلف کودکان را از چه سنی آغاز کنیم؟
این نکته بسیار مهم را همه ما میدانیم که کودک زیر ۷ سال را نباید به طور مستقیم آموزش داد و برای آموزش او باید از روشهای تخصصی و عینی کمک بگیریم. همچنین همه ما میدانیم که آموزش تنها به آموزشهای رسمی محدود نمیشود.
آموزش های کودکان
اولین آموزشها در خانواده و در محیط آرام خانه شکل میگیرد. مانند آموزش خوب زندگی کردن، خوب حرف زدن و در کل آموزش چگونه درست اندیشیدن را باید از همان روزهای نخست کودکی در نهاد کودک جای دهیم تا با رشد روحی و روانی و فیزیکی او این امر مهم نیز به تکامل برسد و بعد سایر آموزشهای جانبی را شروع کنیم.
شایان ذکر است که آموزش کودک در این سنین صرفا به صورت غیرمستقیم و بیشتر از طریق تحریک تمام حواس پنجگانهاش باید صورت بگیرد، چون کودک مانند ما تجربه لازم برای تمرکز در کلاس آموزشی رسمی را به دست نیاورده است و شاید تحمل کلاس آموزشی برایش خسته کننده وکسالتآور باشد. پس بهتر است آموزشها در خلال بازی باشد تا برای کودک ایجاد علاقه و انگیزه کند. آموزش در این زمان بسیار دشوار و مهم است زیرا ریشههای آموزش را به وجود میآورد و باید کاملا تخصصی و تکنیکی باشد.
آموزش زبان دوم
کودک از بدو تولد حس شنوایی فوقالعادهای دارد که به او اجازه میدهد اصوات مختلف را از هم تشخیص دهد. اگر از همان بدو تولد با کودک با دو زبان صحبت کنیم او توانایی درک هر دو زبان پیدا میکند. این کودک دیر زبان باز خواهد کرد زیرا با دایره وسیعی از لغات مواجه میشود که باید آنها را پردازش کند و در نتیجه دیر زبان باز میکند وگاهی لغات دو زبان را با هم مخلوط میکند، ولی بعد از مدتی و در صورت مداومت کار برایش عادی میشود.
این حالت کاملا طبیعی است و در ۴- ۳ سالگی از بین میرود. این نکته را به یاد داشته باشید که هرگز برای آموختن یا حرف زدن یک زبان نباید به کودک فشار آورد. همیشه با کوچکترین پیشرفتش او را تشویق کنید و در صورت ناکامیاش در هیچ صورتی نگرانی خود را به او نشان ندهید زیرا ممکن است در حرف زدنش دچار مشکل شود.
صفحات: 1· 2